Μετατροπή εγκαταλελειμμένης σιδηροδρομικής γραμμής Λαυρίου σε πράσινη διαδρομή για πεζούς και ποδηλάτες σε όλη την έκταση του Δήμου.
Στρατηγικοί Στόχοι.
-Ασφαλής σύνδεση των κατακερματισμένων από κεντρικές αρτηρίες κέντρων του Δήμου,
-Βελτίωση της ασφάλειας και της προσβασιμότητας των πεζών,
-Λογική κατανομή των κοινόχρηστων χώρων που αποδίδονται στην κίνηση οχημάτων και των αντίστοιχων που αποδίδονται στους πεζούς (δρόμοι-πεζόδρομοι-πλατείες) υπέρ των ήπιων και μαζικών τρόπων μετακίνησης και μείωση της χρήσης του Ι.Χ.,
- Ανάδειξη των χώρων πρασίνου και στοιχείων που συνθέτουν την ταυτότητα της πόλης.
Περιεχόμενο και Χαρακτηριστικά του εξεταζόμενου μέτρου.
Σε μία μητροπολιτική περιοχή όπως είναι η Παλλήνη είναι πολύ χρήσιμες και υποδομές προς σταθμούς μέσων σταθερής τροχιάς, αφού ο συνδυασμός περπατήματος ή ποδηλάτου και μέσου σταθερής τροχιάς εξασφαλίζει ανταγωνιστικές του αυτοκινήτου ταχύτητες στον πυκνοδομημένο αστικό ιστό και κατά συνέπεια η ανάδειξη των συνδυασμένων μετακινήσεων αποτελεί μέτρο που συντελεί στη μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου.
Η γραμμή Λαυρίου συνδέει το σταθμό μετρό και προαστιακού Δουκίσσης Πλακεντίας με αρκετές γειτονιές του Γέρακα και της Παλλήνης (Γαργηττός, Σταυρός, Κέντρο, Μπαλάνα, Κάντζα, Λεοντάριο), με την πλατεία του Γέρακα και το σταθμό μετρό και προαστιακού «Κάντζα». Οπότε η μετατροπή της σε άξονα κίνησης πεζών / ποδηλατών θα συντελέσει στη σημαντική μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου από γειτονιές του Γέρακα προς το κέντρο και στην αύξηση της χρήσης εναλλακτικών του αυτοκινήτου τρόπων μετακίνησης για τις μετακινήσεις αυτές. Παράλληλα αναμένεται να ενθαρρύνει τις συνδυασμένες μετακινήσεις με τα μέσα σταθερής τροχιάς της περιοχής και να συντελέσει στη μείωση των διαδημοτικών μετακινήσεων με τη χρήση αυτοκινήτου. Τέλος αναμένεται να αυξήσει την επισκεψιμότητα του κέντρου του Γέρακα, καθώς η μεγάλου μήκους διαδρομή αυτή μπορεί να αποκτήσει χαρακτηριστικά υπερτοπικού πόλου αναψυχής.
Ζητήματα που εξυπηρετούνται.
Εξυπηρετείται η ανάγκη των κατοίκων να κάνουν ποδήλατο και να περπατούν με ασφάλεια, μέσω διαδρομής αναψυχής που συνδέεται με το τοπίο των Μεσογείων και την ταυτότητα της πόλης. Επιπλέον, η ανάγκη να προσεγγίζουν τα μέσα σταθερής τροχιάς με εναλλακτικούς του ΙΧ τρόπους και με αυτό τον τρόπο να ενισχυθεί η διατροπικότητα στις μετακινήσεις, συνδυάζοντας διαφορετικά μέσα.
Πεδίο εφαρμογής.
Η διαδρομή παράλληλα στις πρώην σιδηροδρομικές γραμμές του τραίνου προς Λαύριο στα όρια του Δήμου Παλλήνης, από Σταθμό Μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας, περιοχή Γέρακα μέσω οδού Εθνικής Αντιστάσεως, οδό Σολωμού έως Σταθμό Μετρό/ Προαστιακού Κάντζα.
Προσδοκώμενα Αποτελέσματα.
+ Σύνδεση μεταξύ πλατείας - κέντρου Γέρακα, σταθμού Μετρό / Προαστιακού Δουκίσσης Πλακεντίας και περιοχής Κάντζας
+ Αλλαγή στην κατανομή χρήσης των μέσων μετακίνησης με θετικό πρόσημο στο ποδήλατο, δεδομένου ότι θα υπάρχει ασφαλής πρόσβαση στους σταθμούς Μετρο/ Προαστιακού
+ Ανάδειξη του τμήματος της ιστορικής σιδηροδρομικής γραμμής Αγ. Ανάργυροι – Λαύριο, των σταθμών που διατηρούνται στην περιοχή της πλατείας Γέρακα και στην Κάντζα, του ιστοικού κτηρίου των Αποθηκών Καμπά (που μαρτυρεί την έντονη ενασχόληση των κατοίκων με την καλλιέργεια του σταφυλιού).
Προεκτίμηση δαπάνης : Κατασκευή διαδρομής ποδηλάτου / πεζού: …………….€
Χρηματοδότηση ΠΕΠ Αττικής 2021- 2027, Ίδιοι πόροι, κλπ.