Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Δήμου Παλλήνης / Διαχωρισμένη υποδομή για ποδήλατο – πεζούς.
Πεδίο αστικής κινητικότητας : Ποδήλατο - Πεζή μετακίνηση.
Στρατηγικοί Στόχοι :
-Ασφαλής σύνδεση των κατακερματισμένων από κεντρικές αρτηρίες κέντρων του Δήμου,
-Βελτίωση της ασφάλειας και της προσβασιμότητας των πεζών
- Ευάλωτοι χρήστες / Ειδικός σχεδιασμός για ΑΜΕΑ και για μετακινήσεις μαθητών,
-Λογική κατανομή των κοινόχρηστων χώρων που αποδίδονται στην κίνηση οχημάτων και των αντίστοιχων που αποδίδονται στους πεζούς (δρόμοι-πεζόδρομοι-πλατείες) υπέρ των ήπιων και μαζικών τρόπων μετακίνησης και μείωση της χρήσης του Ι.Χ.
Περιεχόμενο και Χαρακτηριστικά του εξεταζόμενου μέτρου.
Διεθνώς έχει αποδειχθεί ότι το μερίδιο κίνησης πεζή ή με ποδήλατο αυξάνεται όταν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές ώστε οι μετακινούμενοι να αισθάνονται ασφάλεια και άνεση να μετακινηθούν στο αστικό περιβάλλον που πολλές φορές είναι εχθρικό για τις κατηγορίες αυτές των μετακινούμενων.
Ιδιαίτερα είναι χρήσιμες υποδομές που οδηγούν από τις γειτονιές προς το κέντρο των οικισμών, αφού εκεί εντοπίζονται οι δραστηριότητες και οι προορισμοί των μετακινήσεων.
Πιο συγκεκριμένα δίκτυο ποδηλάτου προτείνεται σε συλλεκτήριους δρόμους της περιοχής του Γέρακα (Κλεισθένους, Πίνδου, λεωφόρο Γέρακα, Ξενοφώντα, Γαργηττού, Κεφαλληνίας, Αιτωλίας, Ευρυτανίας). Το δίκτυο αυτό των ποδηλατοδρόμων συμπληρώνεται από τον υφιστάμενο ποδηλατόδρομο που συνδέει το δημαρχείο με την οδό Γαργηττού στο ύψος του Κολυμβητηρίου και δημιουργείται ένα πλήρες δίκτυο που συνδέει τους προστατευμένους θύλακες ήπιας κυκλοφορίας με τους βασικούς πράσινους άξονες.
Ανάλογες διαχωρισμένες υποδομές προτείνεται να δημιουργηθούν από το κέντρο της Παλλήνης, μέσω του λόφου Λεβίδι και κατά μήκος της οδού Λεονταρίου έως την περιοχή του Λεονταρίου και το σταθμό της Κάντζας. Όπως, επίσης, διαχωρισμένη υποδομή που συνδέει το κέντρο της Παλλήνης με την περιοχή Λουτρό και πόλους έλξης, όπως η Δ.Ο.Υ. , με ασφαλείς διαδρομές για τους ποδηλάτες.
Για τη σύνδεση Ανθούσας με το σταθμό μετρό Παλλήνης και τη λεωφόρο Μαραθώνος δημιουργείται διαχωρισμένη υποδομή ποδηλάτου κατά μήκος της λεωφόρου Ανθούσας που συνδέει το ρέμα της Ανθούσας με τη λεωφόρο Μαραθώνος.
Ζητήματα που εξυπηρετούνται.
Διεθνώς έχει αποδειχθεί ότι το μερίδιο κίνησης πεζή ή με ποδήλατο αυξάνεται όταν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές ώστε οι μετακινούμενοι να αισθάνονται ασφάλεια και άνεση να μετακινηθούν στο αστικό περιβάλλον που πολλές φορές είναι εχθρικό για τις κατηγορίες αυτές των μετακινούμενων.
Ιδιαίτερα είναι χρήσιμες υποδομές που οδηγούν από τις γειτονιές προς το κέντρο των οικισμών, αφού εκεί εντοπίζονται οι δραστηριότητες και οι προορισμοί των μετακινήσεων. Η ανάγκη που εξυπηρετείται με τη συγκεκριμένη κατηγορία μέτρων είναι ακριβώς οι παραπάνω συνδέσεις μεταξύ των γειτονιών και των κέντρων των οικισμών.
Πεδίο εφαρμογής.
Οι συνδέσεις που αναφέρονται παραπάνω εντοπίζονται χωρικά και στις τρεις Δημοτικές Ενότητες του Δήμου Παλλήνης, Δ.Ε. Γέρακα, Δ.Ε. Παλλήνης και Δ.Ε Ανθούσας, συνδέοντάς τες με όλες τις γειτονιές του Δήμου.
Προσδοκώμενα Αποτελέσματα.
+ Σύνδεση γειτονιών με κέντρα οικισμών με διαδρομές προσβάσιμες σε πεζούς/ ποδηλάτες και ασφαλείς,
+ Αναδιανομή του οδικού χώρου προς όφελος του ποδηλάτου και της πεζής μετακίνησης με παράλληλη μείωση του πλάτους της οδού για χρήση ΙΧ στο ελάχιστο.
+ Μείωση ταχύτητας κυκλοφορίας ΙΧ.
Προεκτίμηση δαπάνης / Κατασκευή διαχωρισμένων υποδομών ποδηλάτου : …………… €
Χρηματοδότηση : ΠΕΠ Αττικής (2014-2020) 2021- 2027, Ίδιοι πόροι, κλπ.
ΑΔΑ:
Ω5ΙΛΩΞΚ-674 - Λήψη απόφασης για έγκριση του τεύχους προδιαγραφών, των
όρων δημοπράτησης και ορισμό των μελών επιτροπής διαγωνισμού της μελέτης
με τίτλο: «ΜΕΛΕΤΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΥ»,
εκτιμώμενης αξίας εργασιών 518.213,79 € πλέον Φ.Π.Α. 24%.
ΑΔΑ:
976ΠΩΞΚ-ΧΕΜ - Λήψη απόφασης για ανάθεση σε συμβολαιογράφο της σύνταξης
πρόσθετης πράξης επί του υπ’ αρ. 14946/25-10-2022 δανειστικού
συμβολαίου της Συμβολαιογράφου Κρωπίας ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΚΑΤΣΟΥΛΑ,
που αφορά στον προσδιορισμό του ποσού του χορηγούμενου στο Δήμο Παλλήνης
τοκοχρεολυτικού δανείου στο ποσό των €577.209,93 χορηγούμενου από το
Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων σε ποσοστό 100% από πόρους του Ταμείου
Παρακαταθηκών και Δανείων, για την εκτέλεση του μοναδικού υποέργου
«Μελέτη εφαρμογής για την κατασκευή Δικτύου Ποδηλατοδρόμου» του έργου
«Μελέτες εφαρμογής έργων του σχεδίου βιώσιμης αστικής κινητικότητας
(ΣΒΑΚ) Δήμου Παλλήνης»», ενταγμένου στο Πρόγραμμα «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ
Μελέτες εφαρμογής έργων του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής ...
Την αποδοχή χρηματοδότησης στο πλαίσιο της 10891/22-10-2021 ( ΑΔΑ: ΨΣΓΡ45ΜΤΛ6-Μ41) απόφαση ένταξης του έργου του Δήμου Παλλήνης με τίτλο «Μελέτες εφαρμογής έργων του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) Δήμου Παλλήνης» στο Πρόγραμμα «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ» ποσού χρηματοδότησης 620.000,00 €.
ΑΔΑ: 9ΕΡΚΩΞΚ-Ψ5Ρ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ "ΜΕΛΕΤΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΩΝ"
Η περιοχή παρέμβασης χωροθετείται σε όλη σχεδόν την έκταση του Δήμου Παλλήνης.
Η μελέτη εφαρμογής αφορά σε ένα δίκτυο ποδηλάτου σε συλλεκτήριους δρόμους της περιοχής του Γέρακα (Κλεισθένους, Πίνδου, Λεωφόρο Γέρακα, Ξενοφώντα, Γαργηττού, Κεφαλληνίας, Αιτωλίας, Ευρυτανίας). Το δίκτυο αυτό των ποδηλατοδρόμων συμπληρώνεται από τον υφιστάμενο ποδηλατόδρομο που συνδέει το δημαρχείο με την οδό Γαργηττού στο ύψος του Κολυμβητηρίου και δημιουργείται ένα πλήρες δίκτυο που συνδέει τους προστατευμένους θύλακες ήπιας κυκλοφορίας με τους βασικούς πράσινους άξονες.
Ανάλογες διαχωρισμένες υποδομές θα δημιουργηθούν από το κέντρο της Παλλήνης κατά μήκος της Νέας Λεονταρίου και της Εθνικής Αντιστάσεως, ώστε να συνδεθούν σημαντικοί πόλοι, όπως η Δ.Ο.Υ. Παλλήνης και η Κάντζα με το κέντρο της Παλλήνης με ασφαλείς διαδρομές για τους ποδηλάτες.
Για τη σύνδεση Ανθούσας με το σταθμό μετρό Παλλήνης και τη Λ. Μαραθώνος δημιουργείται διαχωρισμένη υποδομή ποδηλάτου κατά μήκος της Λ. Ανθούσας που συνδέει το ρέμα της Ανθούσας με τη Λ. Μαραθώνος.
Τέλος, σε εκτός σχεδίου περιοχές που έχουν οδούς με στενά γεωμετρικά χαρακτηριστικά θα γίνουν παρεμβάσεις σε ακτινικούς άξονες που τις συνδέουν με το κέντρο της Παλλήνης, ώστε να αποφορτιστούν από την κυκλοφορία αυτοκινήτων, να μειωθούν οι ταχύτητες και να είναι δυνατή η ασφαλής συνύπαρξη ποδηλατών και ΙΧ. Πιο συγκεκριμένα, δημιουργείται διαδρομή προς Νέα Παλλήνη, Ντράφι, μέσω της οδού Ελαιώνων και της οδού Αργιθέας, διαδρομή προς Κάτω Χαρβάτι, μέσω των οδών Μεγάλου Αλεξάνδρου, Κορίνθου, Πλατάνου και Δημ. Παναγέα.
Τέλος, δημιουργείται διαδρομή προς Δασαρχείο Πεντέλης, μέσω της οδού Αγίου Νεκταρίου.
Σε τροχιά υλοποίησης το σύγχρονο δίκτυο ποδηλατοδρόμων στον Δήμο Παλλήνης
ΑΔΑ: 9ΟΛΟΩΞΚ-2ΦΘ - ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΑΜΟΙΒΗΣ
ΑΔΑ: ΩΕ31ΩΞΚ-7Σ5 - Σύμφωνο Συμμετοχής Φορεών