«ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΤΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΕΡΙΞ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ»

ΑΔΑ: 9Φ6ΒΩΞΚ-Κ2Θ - Λήψη απόφασης για έγκριση των τευχών της μελέτης, έγκριση τεχνικών προδιαγραφών, κατάρτιση των όρων διακήρυξης και ορισμό Επιτροπής Διαγωνισμού, του έργου με τίτλο: «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΤΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΕΡΙΞ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ Της ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ», με αριθ.μελ 01/23.

Περιγραφή και ουσιώδη χαρακτηριστικά του έργου.

Ειδικότερα, προβλέπονται να γίνουν παρεμβάσεις :

1 ο Δ η μ ο τ ι κ ό Γ έ ρ α κα

Οι παρεμβάσεις αφορούν την οδό Αιτωλίας. Η γεωμετρία σε όλες τις κάθετες οδούς θα παραμείνει ως έχει.Μεταξύ των οδών Έβρου και Ψαρρών διατηρείται σταθερό πλάτος οδοστρώματος 7μ, και θα προσφέρονται 2 λωρίδες κυκλοφορίας, μία σε κάθε κατεύθυνση με πλάτος 3.5μ, καθώς ο δρόμος χρησιμοποιείται από λεωφορεία ΟΑΣΑ.

Το υπολειπόμενο πλάτος υφιστάμενου οδοστρώματος θα δοθεί για την επέκταση των πεζοδρομίων εκατέρωθεν του άξονα του δρόμου. Σε όλο το μήκος της οδού θα πρέπει να προσφέρεται ελάχιστον πλάτος πεζοδρομίου 2.1μ. εφόσον είναι εφικτό.

Σε περιπτώσεις που διατίθεται χώρος για στάθμευση (2μ) και ελεύθερο πλάτος για την κίνηση των πεζών (1.5μ) δηλαδή διαθέσιμο συνολικό πλάτος πεζοδρομίου μεγαλύτερο των 3.7μ, θα προτείνονται θέσεις στάθμευσης ΙΧ. Οι θέσεις στάθμευσης θα πρέπει να πληρούν τις προϋποθέσεις που ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας για τις αποστάσεις από τις διασταυρώσεις (10μ), των φωτεινούς σηματοδότες (12μ) και διαβάσεις πεζών (5μ), καθώς επίσης να μην δημιουργούν εμπόδια σε παρόδιες ιδιοκτησίες.

Για την δημόσια συγκοινωνία προτείνεται για την ενίσχυση της παρουσίας της η τοποθέτηση οριζόντιας διαγράμμισης (κίτρινες γραμμές) επί του οδοστρώματος για την οριοθέτηση των στάσεων και η δημιουργία στάσεων σε εσοχές οδοστρώματος για την μείωση των καθυστερήσεων της κυκλοφορίας όσο τα λεωφορεία θα επιβιβάζουν/αποβιβάζουν επιβάτες. Ωστόσο, προτείνεται να παραχωρείται προτεραιότητα στα λεωφορεία όταν φεύγουν από την στάση από τους οδηγούς.

Λόγω της παρουσίας των λεωφορείων Δημόσιας συγκοινωνίας αποφεύγεται η χρήση υπερυψωμένων διαβάσεων για την μείωση των ταχυτήτων της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας.

Αντίθετα μέτρα που λαμβάνονται είναι σήμανση για την παρουσία των παιδιών στην περιοχή, η μείωση του προσφερόμενου πλάτους οδοστρώματος και η εναλλαγή του άξονα του δρόμου από ευθεία σε οφιοειδούς μορφής (τύπου ‘S’). Το όριο ταχύτητας προτείνεται να είναι 30 χλμ/ώρα σε όλο το μήκος της οδού.

3 ο Δ η μ ο τ ι κ ό Πα λ λ ή ν ης

Οι παρεμβάσεις αφορούν την οδό Αφανών Ηρώων από την οδό Απόλλωνος έως Γαλήνης, την οδό Αιόλου από Αφανών Ηρώων έως Εφέδρων Αξιωματικών, η οδός Εφέδρων Αξιωματικών από Αιόλου έως Γαλήνης και η οδός Γαλήνης από Εφέδρων Αξιωματικών έως Αφανών Ηρώων.

Προτείνεται η διαμόρφωση κατάλληλου πλάτους πεζοδρομίων, η τοποθέτηση όδευσης τυφλών και η διαμόρφωση ραμπών ΑμεΑ. Το όριο ταχύτητας προτείνεται να είναι 30 χλμ/ώρα.

Γ υμ ν ά σ ι ο Α νθ ο ύ σ α ς

Οι παρεμβάσεις αφορούν την Λεωφόρο Ανθούσας. Η γεωμετρία σε όλες τις κάθετες οδούς θα παραμείνει ως έχει.

Σε όλο το μήκος της παρέμβασης διατηρείται σταθερό πλάτος οδοστρώματος 6.6μ, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας, μία σε κάθε κατεύθυνση με πλάτος 3.3μ, καθώς ο δρόμος χρησιμοποιείται από λεωφορεία ΟΑΣΑ.

Βόρεια της οδού Αιδηψού χωροθετείται στάση ΟΑΣΑ η οποία λειτουργεί και ως αφετηρία για γραμμές. Προτείνεται η δημιουργία εσοχής οδοστρώματος, πλάτους 3.0μ για την στάση του λεωφορείου, με μείωση του υφιστάμενου πεζοδρομίου και μετακίνηση της στάσης εσωτερικά του πεζοδρομίου. Παράλληλα στον κοινόχρηστο χώρο θα πρέπει να τοποθετηθούν πλάκες πεζοδρομίου, ώστε να προσφέρεται συνολικά πεζοδρόμιο πλάτους 2.5μ κατά μήκος της στάσης.

Λόγω των στροφών των λεωφορείων η εσοχή στην διασταύρωση με την οδό Αιδηψού θα σχηματίζεται μόνο με οριζόντια διαγράμμιση, ή κυβόλιθους στο +0.04μ επίπεδο, ώστε να μπορούν τα βαρέα οχήματα (βλ. λεωφορεία) να το πατούν για εισέρχονται σωστά στην στάση.

Υπολειπόμενο πλάτος υφιστάμενου οδοστρώματος θα δοθεί για την επέκταση των πεζοδρομίων εκατέρωθεν του άξονα του δρόμου. Σε όλο το μήκος της οδού θα πρέπει να προσφέρεται ελάχιστον πλάτος πεζοδρομίου 2.1μ. εφόσον είναι εφικτό.

Σε περιπτώσεις που διατίθεται χώρος για στάθμευση (2μ) και ελεύθερο πλάτος για την κίνηση των πεζών (1.5μ) δηλαδή διαθέσιμο συνολικό πλάτος πεζοδρομίου μεγαλύτερο των 3.7μ, θα προτείνονται θέσεις στάθμευσης ΙΧ. Οι θέσεις στάθμευσης θα πρέπει να πληρούν τις προϋποθέσεις που ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας για τις αποστάσεις από τις διασταυρώσεις (10μ), των φωτεινούς σηματοδότες (12μ) και διαβάσεις πεζών (5μ), καθώς επίσης να μην δημιουργούν εμπόδια σε παρόδιες ιδιοκτησίες.

Το όριο ταχύτητας προτείνεται να είναι 30 χλμ/ώρα σε όλο το μήκος της οδού.

 ΑΔΑ: Ω8Ε0ΩΞΚ-ΙΨΡ - Λήψη απόφασης για έγκριση των Πρακτικών 3 και 4 της Επιτροπής Διαγωνισμού για το έργο με τίτλο: «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΤΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΕΡΙΞ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ Της ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ». 

ΑΔΑ: 6ΖΦΕΩΞΚ-537 - Ορισμός επίβλεψης έργου  

ΕΡΓΟ : «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΤΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΕΡΙΞ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ»

Το έργο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης Έργο “Sub 2 –16631: Πρόγραμμα βελτίωσης οδικής ασφάλειας» προϋπολογισμού 2.000.000,00 € (με ΦΠΑ 24%).

Οι ενέργειες του Δήμου Παλλήνης (την περίοδο 2019-2023) δίνουν  τη δυνατότητα στη νέα Δημοτική θητεία 2024-2028 το έργο : «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΤΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΕΡΙΞ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ» να είναι έτοιμο να ξεκινήσει η κατασκευή του.