Δήμος Παλλήνης …
Κατασκευή μεγάλης ανάπλασης του κέντρου Παλλήνης και της Κάντζας, προϋπολογισμού 3.700.000 ευρώ.
Ένα μεγάλο έργο που αλλάζει ριζικά την εικόνα της πόλης, εξασφαλίζοντας ελεύθερους και λειτουργικούς χώρους για όλους τους κατοίκους.
Με την παρέμβαση αυτή, αναδιαμορφώνονται και αναδεικνύονται η οδός Ελευθερίου Βενιζέλου με τις δύο κυκλικές πλατείες της και η οδός Εθνικής Αντιστάσεως στην Παλλήνη, καθώς και το Πάρκο της Κάντζας με τις πέριξ οδούς (Εφέδρων Αξιωματικών, Αφανών Ηρώων, Γαληνού και Τερψιχόρης).
Αναδιαμορφώνονται, αναδεικνύονται και ενοποιούνται πλατείες, μεγάλοι οδοί και κοινόχρηστοι χώροι στο κέντρο της Παλλήνης και στην Κάντζα.
Αλλάζει η εικόνα της πόλης, εξασφαλίζονται ελεύθεροι και λειτουργικοί χώροι,για όλους τους κατοίκους.
ΑΔΑ: Ω8Μ0ΩΞΚ-Τ3Η - ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ «ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ Δ.Ε.ΠΑΛΛΗΝΗΣ»
Στην τεχνική Έκθεση της μελέτης γίνεται ανάλυση και περιγραφή των προβλεπόμενων εργασιών για την ολοκλήρωση του έργου που αφορά στην πρόταση για τις «Αναπλάσεις Κοινοχρήστων Χώρων στη Δημοτική Ενότητα Παλλήνης», καθώς και η αναγκαιότητα και η σκοπιμότητα του εν λόγω έργου. Η περιοχή παρέμβασης περιλαμβάνει την ανάπλαση οδών συνολικού μήκους 1,7 χλμ. περίπου, καθώς και την ανάπλαση πλατειών-επιφανειών πρασίνου συνολικής επιφάνειας 9.000 τ.μ. περίπου.
Αναλυτικά οι περιοχές επέμβασης είναι οι εξής:
▪ Η οδός Ελ. Βενιζέλου, από τη διασταύρωση με την οδό Σαχτούρη ως τη διασταύρωση με τη Λεωφόρο Μαραθώνος.
▪ Οι δυο κυκλικοί κόμβοι-πλατείες που βρίσκονται επί της οδού Ελ. Βενιζέλου, και στις διασταυρώσεις με τις οδούς Οδυσσέα Ανδρούτσου και Παπαφλέσσα
▪ Η οδός Εθνικής Αντιστάσεως, από τη διασταύρωση με την οδό Θερμοπυλών ως τη διασταύρωση με τη Λεωφόρο Μαραθώνος.
▪ Το πάρκο Κάντζας
▪
Οι οδοί που περιβάλλουν το πάρκο Κάντζας, δηλ. οι οδοί Αφανών Ηρώων κι Εφέδρων Αξιωματικών,
από τις διασταυρώσεις με την οδό Γαληνού ως τη διασταύρωση με την οδό Γαλήνης,
οι οδοί Γαληνού, Τερψιχόρης και Γαλήνης από τις διασταυρώσεις με την οδό
Εφέδρων Αξιωματικών ως τις διασταυρώσεις με την οδό Αφανών Ηρώων.
Αναπλάσεις Κοινόχρηστων Χώρων Δ.Ε. Παλλήνης του Δήμου Παλλήνης.
Συζήτηση επί αιτήματος για ανάπλαση της Ελευθερίου Βενιζέλου στη Δ.Ε. Παλλήνης (Συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου 20.11.2024).
Παλλήνη Αρ. Πρωτ. 34088/6.11.2024
Προς : Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου και Δημοτικούς Συμβούλους
του Δήμου Παλλήνης.
Κοινοποίηση : 1.Δήμαρχο Παλλήνης κ. Χρήστο Αηδόνη.
2.Κοινοτικό Συμβούλιο Δ.Ε. Παλλήνης
Θέμα : Ανάπλαση της οδού Ελευθερίου Βενιζέλου στη Δ.Ε Παλλήνης
Κύριε Πρόεδρε του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Παλλήνης,
Κυρίες και Κύριοι Δημοτικοί Συμβούλοι του Δήμου Παλλήνης.
Στην σχετική τεχνική Έκθεση της μελέτης γίνεται ανάλυση και
περιγραφή των προβλεπόμενων εργασιών για την ολοκλήρωση του
έργου που αφορά στην πρόταση για τις «Αναπλάσεις Κοινοχρήστων
Χώρων στη Δημοτική Ενότητα Παλλήνης» (ΑΔΑ: 9Η58ΩΞΚ-ΖΘΔ), καθώςαι η αναγκαιότητα και η σκοπιμότητα του εν λόγω έργου. Η περιοχήπαρέμβασης περιλαμβάνει την ανάπλαση οδών, καθώς και τηνανάπλαση πλατειών-επιφανειών πρασίνου .
Μεταξύ των περιοχών επέμβασης είναι :
▪ Η οδός Ελ. Βενιζέλου, από τη διασταύρωση με την οδό Σαχτούρη ως τηδιασταύρωση με τη Λεωφόρο Μαραθώνος.
▪ Οι δυο κυκλικοί κόμβοι-πλατείες που βρίσκονται επί της οδού Ελ.Βενιζέλου, και στις 2 διασταυρώσεις με τις οδούς Οδυσσέα Ανδρούτσουκαι Παπαφλέσσα.
Το Δημοτικό Συμβούλιο Παλλήνης με την απόφαση του 234/2024
(ΑΔΑ:Ρ1Ο9ΩΞΚ-ΤΓ9) με γνώμονα την ασφαλή και εύρυθμη κυκλοφορίαοχημάτων και πεζών ενέκρινε την τροποποίηση κυκλοφοριακής μελέτηςστην οδό Ελ. Βενιζέλου, στη Δ.Ε. Παλλήνης, που κατέστη αναγκαία στοπλαίσιο του έργου με τίτλο : ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ Δ.Ε.ΠΑΛΛΗΝΗΣ που χρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης (προϋπολογισμένης δαπάνης 3.700.000ευρώ) και Ανθεκτικότητας σύμφωνα με την υπό στοιχεία189544ΕΞ2022/23.12.2022 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών«Ένταξη του Έργου: «(Sub.4-16873) Άλλες στρατηγικές παρεμβάσεις»(κωδικός ΟΠΣ ΤΑ 5189984).
Στην οδό Ελ. Βενιζέλου, η οποία σήμερα λειτουργεί στο σύνολό της ωςαμφίδρομος, εγκρίνεται :
Α) Η διατήρηση του τμήματος από Λεωφ. Μαραθώνος έως ΟδυσσέαΑνδρούτσου ως αμφίδρομος, προκειμένου να διατηρηθεί η είσοδος καιη έξοδος των οχημάτων προς τη Λεωφ. Μαραθώνος, καθώς και στοτμήμα της Παλλήνης που βρίσκεται βόρεια της Λεωφ. Μαραθώνος.
Β) Η μονοδρόμηση του τμήματος από Οδυσσέα Ανδρούτσου έως
Σαχτούρη, με κατεύθυνση Βορρά – Νότο (από Οδυσσέα Ανδρούτσου
προς Σαχτούρη). Οι οδοί Ρήγα Φεραίου – Καραϊσκάκη -Υακίνθων θα λειτουργήσουν ως ζεύγος καιθα εξυπηρετεί την κίνηση οχημάτων στην κατεύθυνση Νότος – Βορράς(από Σαχτούρη προς Οδυσσέα Ανδρούτσου και με προορισμό την Λ. Μαραθώνος με κατεύθυνση προς Αθήνα μοναδική έξοδος).
Σύμφωνα με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Παλλήνης, οι χρήσεις γηςπου προβλέπονται για τα Ο.Τ. εκατέρωθεν της Ελ. Βενιζέλου είναιΓενική Κατοικία.
Από Σαχτούρη έως Οδυσσέα Ανδρούτσου :
Η πρόταση για την ανάπλαση του συγκεκριμένου τμήματοςπεριλαμβάνει την μείωση του πλάτους οδοστρώματος σε 5,5μ. για τηνκίνηση των οχημάτων με μετατροπή σε μονόδρομη κίνηση.
Από Οδυσσέα Ανδρούτσου έως Λεωφ. Μαραθώνος
Η πρόταση για την ανάπλαση του συγκεκριμένου τμήματοςπεριλαμβάνει την μείωση του πλάτους οδοστρώματος σε 7,0μ. για τηνκίνηση των οχημάτων με διατήρηση της αμφίδρομης κίνησης
Στην οδό Ελ. Βενιζέλου στο τμήμα που παραμένει αμφίδρομος (απόΛεωφ. Μαραθώνος έως Οδυσσέα Ανδρούτσου δεν υπάρχουν
προσφερόμενες θέσεις στάθμευσης ύστερα από την ανάπλαση. Στο
τμήμα της Ελ. Βενιζέλου που μετατρέπεται σε μονόδρομο οιπροσφερόμενες θέσεις στάθμευσης ύστερα από την ανάπλαση θα
είναι εξήντα τέσσερεις (64).
Στις σημερινές υπάρχουσες συνθήκες σε καθημερινή βάση, τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα που βρίσκονται σε όλο το μήκος επί της οδού Ελευθερίου Βενιζέλου και στα δύο ρεύματα, ξεπερνούν τον αριθμό (200) διακόσια. Εύλογα αναρωτιέται κανείς που θα διοχετευτούν τα πλέον των προβλεπομένων 64 θέσεων στάθμευσης οχήματα, με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται ακόμη περισσότερο οι παρακείμενες οδοί,(κάθετοι και παράλληλοι) που λόγω της παντελούς έλλειψης λειτουργικών πεζοδρομίων, θα δημιουργήσουν σοβαρό πρόβλημα της απρόσκοπτης και ασφαλούς κίνησης στους κατοίκους των οδών αυτών.
Εμείς οι υπογράφοντες την παρούσα επιστολή έχουμε την άποψη ότι ηπαρέμβαση επί της Ελευθερίου Βενιζέλου δεν στοχεύει στην
αναβάθμιση της ποιότητας του οδικού κοινόχρηστου χώρου. Στο μέλλονλόγω της ύπαρξης αδόμητων οικοπέδων, μονοκατοικιών και τουμεγάλου συντελεστή δόμησης, στην Ελευθερίου Βενιζέλου θα υπάρξειδυσμενής εξέλιξη της ποιότητας του οδικού κοινόχρηστου χώρου. Ηκυκλοφορία και η στάθμευση οχημάτων θα μετατοπιστεί και θαεπιβαρύνει κυρίως τις οδούς Ρήγα Φεραίου, Βλαχερνών, Καραϊσκάκη ,Υακίνθωνκαι των καθέτων οδών σ΄ αυτές (με ύπαρξη αδόμητων οικοπέδων,μονοκατοικιών και μεγάλου συντελεστή δόμησης) οι οποίες διαθέτουνμικρό πλάτος οδοστρώματος και παντελή έλλειψη λειτουργικών πεζοδρομίων.
Υπάρχει μελέτη για τις μελλοντικές επιπτώσεις μιας τέτοιας
παρέμβασης στην οδό Ελευθερίου Βενιζέλου ;
Γιατί το θέμα των ρυθμίσεων και της “τροποποίησης” της προηγούμενης μελέτης, που είχε κατατεθεί για χρηματοδότηση προς έγκριση, από το ταμείο ανάκαμψηςαπό την απελθούσα Δημοτική αρχή για την οδό Ελευθερίου Βενιζέλου, δεναποτέλεσε αντικείμενο διαβούλευσης με τους κατοίκους της περιοχής ;
Είμαστε της άποψης ότι οι ρυθμίσεις επί της Ελευθερίου Βενιζέλουχρήζουν ολοκληρωμένης μελέτης για τις μελλοντικές επιπτώσειςκαι υποβάλλουμε το αίτημα της επανεξέτασης της
απόφασης 234/2024 λαμβάνοντας υπόψη μελέτη για τιςμελλοντικές επιπτώσεις οποιασδήποτε παρέμβασης στην οδόΕλευθερίου Βενιζέλου.
Παρακαλούμε σύμφωνα με τον Κανονισμό λειτουργίας του ΔημοτικούΣυμβουλίου Παλλήνης. (Άρθρο 5) το θέμα να συζητηθεί σε συνεδρίασητου, με το δεδομένο ότι το παρόν κείμενο υπογράφεταιαπό περισσότερουςαπό είκοσι πέντε (25) Πολίτες.
ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΕΣ
ΟΝΟΜΑ ΕΠΩΝΥΜΟΟΔΟΣ ΥΠΟΓΡΑΦΗ