Αποχέτευση. Μια λέξη που μοιάζει με… απαγορευμένο καρπό στους περισσότερους δήμους της Ανατολικής Αττικής, στην Παιανία είναι κοντά στην υλοποίηση.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΑΒΑΡΗΣ (ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΙΑΝΙΑΣ)
«ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΜΟΥ ΣΤΟΙΧΗΜΑ Η ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗ»
Επαναλαμβάνω ότι η τελική διευθέτηση του θέματος της αποχέτευσης, αποτελεί προσωπικό μου στοίχημα. Και μάλιστα θα κάνω ό,τι είναι δυνατόν. Θα μετέλθω ακόμα και ακραίες μορφές διεκδίκησης. Θα στήσουμε αντίσκηνο μπροστά από το υπουργείο…
Ο δήμαρχος Παιανίας απειλεί ότι θα… κατέβει στους δρόμους σε περίπτωση που η πολιτεία συνεχίσει να «εμπαίζει» τους κατοίκους της Ανατολικής Αττικής, αδιαφορώντας ακόμη και για τη δημόσια υγεία τους
Αποχέτευση. Μια λέξη που μοιάζει με… απαγορευμένο καρπό στους περισσότερους δήμους της Ανατολικής Αττικής. Παρά το γεγονός ότι η Παιανία αποτελεί πρωτοπόρο της ευρύτερης περιοχής σε πολλούς τομείς κοινωνικής ανάπτυξης, στο συγκεκριμένο κανόνα δεν έχει καταφέρει να αποτελέσει την πολυπόθητη εξαίρεση. Κι αυτό το γεγονός είναι κάτι που φέρει βαρέως ο δήμαρχος, Δημήτρης Δάβαρης.
Στην πρώτη του εφ όλης της ύλης συνέντευξη των τελευταίων μηνών, ο – κατά πολλούς – πλέον πετυχημένος «πρώτος πολίτης» των Μεσογείων, μιλάει στο «ΔΗΜΟΤΗ» για το μεγάλο στοίχημα της θητείας του, δηλώνει έτοιμος να ζητήσει την ανανέωση της εμπιστοσύνης των συμπολιτών του για τρίτη τετραετία, ενώ αποκαλύπτει τη θέση του για την κατασκευή νοσοκομείου της Ανατολικής Αττικής.

Η ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗ

«Είναι η τελευταία μας ευκαιρία»

- Η προστασία του περιβάλλοντος, όμως, δεν οριοθετείται μόνο στο πλαίσιο της ανακύκλωσης και της χρήσης εναλλακτικών μορφών ενέργειας. Ακόμα και οι ίδιες οι υποδομές μιας πόλης έχουν άμεσο αντίκτυπο. Παράδειγμα η αποχέτευση…
Το θέμα της αποχέτευσης είναι μείζον για τη ζωή του πολίτη. Στα Μεσόγεια είχε δύο άξονες, που χωρίζονταν στις λεωφόρους Μαραθώνος και Λαυρίου. Από τότε, που έχει σχεδιαστεί αυτό μέχρι σήμερα έχουν γίνει τεράστιες αλλαγές και σε ότι αφορά τον άξονα της λεωφόρου Λαυρίου. Δηλαδή, το Μαρκόπουλο μαζί με το Κουβαρά και τα Καλύβια, καθώς και το αεροδρόμιο προχώρησαν στη λειτουργία βιολογικού καθαρισμού.
- Με την Παιανία να μένει, προς το παρόν, εκτός… εξίσωσης.
Όχι μόνο εμείς. Οι περιοχές, που έχουν μείνει εκτός, πέραν αυτών της λεωφόρου Μαραθώνος, είναι η Παιανία, το Κορωπί και τμήμα του Μαρκόπουλου, όπως το Πόρτο Ράφτη. Στο Μαρκόπουλο, όμως, ο υπάρχων βιολογικός, πρέπει να αναβαθμιστεί, και παράλληλα να διευθετηθεί με τρόπο τέτοιο ώστε ο τελικός αποδέκτης μέσω ενός ρέματος να είναι θαλάσσια περιοχή. Το σημαντικό, όμως, είναι ότι αυτή η περιοχή δε θα είναι το σημείο της Χαμολιάς, αλλά μία άλλη τοποθεσία, η περιοχή της πλαζ, όπου υπάρχει ένα εκφυλισμένο ρέμα. Άρα, η περιοχή της Χαμολιάς για την οποία υπάρχουν και οι αντιδράσεις δεν επηρεάζεται.
- Η δική σας πρόταση ποια είναι;
Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα μελέτες, που έχουν γίνει στη συγκεκριμένη περιοχή, που θα γίνει η παροχέτευση, θα είναι ο τελικός αποδέκτης. Εμείς, όμως, προτείνουμε ο τελικός δέκτης να είναι 1500 μ. μέσα στη θάλασσα σε βάθος 50 μ. με τριτοβάθμια επεξεργασία, ώστε να μην επηρεάζεται καθόλου το τοπικό οικοσύστημα. Σε εκείνο ακριβώς το σημείο θα ακουμπήσει ο βιολογικός του Μαρκόπουλου. Η μελέτη αυτή είναι σοβαρή και έχει τις απαραίτητες περιβαλλοντικές εγκρίσεις, αλλά και τις προμελέτες, σχετικά με τους κεντρικούς αγωγούς και τους αγωγούς διάθεσης. Μέχρι τώρα κινούμαστε αρκετά ικανοποιητικά.
- Αναφορικά με το ΚΕΛ, τι γίνεται;
Σε ότι αφορά στο ΚΕΛ δεν υπάρχει προμελέτη διότι θα οριστεί με μελέτη – κατασκευή, οπότε η όποια εξέλιξη θα προκύψει ακόμα πιο επισταμένα και γρήγορα. Άρα το θέμα της αποχέτευσης που για τη δημοτική αρχή έχει μεγάλη σημασία αυτή τη στιγμή είναι σε καλό δρόμο και μάλιστα τέθηκε σε άλλη βάση, πιο ουσιαστική πέρυσι όταν είχαμε την επαφή με τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργο Σουφλιά, όπου πήραμε την τελική έγκριση των περιβαλλοντικών όρων.
- Άρα προβλέπετε τελική ρύθμιση του προβλήματος της αποχέτευσης;
Η μελέτη, που αφορά σε αυτές τις περιοχές είναι αρκετά ώριμη. Το μόνο πρόβλημα που υπάρχει είναι το θέμα της Χαμολιάς. Στην ουσία, όμως, έχει εγκριθεί το ΚΕΛ, έχουν εγκριθεί οι προμελέτες, όπως και οι περιβαλλοντικές μελέτες. Άρα, είμαστε σε φάση μελετών. Παράλληλα, είναι σημαντικό ότι η Παιανία έχει ήδη κάνει μελέτη του εσωτερικού δικτύου. Έτσι, θα είμαστε έτοιμοι με το που τελειώσουν οι μελέτες του μεγάλου έργου, που περιλαμβάνει τα τρία μικρότερα (αγωγός διάθεσης, ΚΕΛ, κεντρικοί αγωγοί) να διεκδικήσουμε την έναρξη των εργασιών. Τότε θα έχουμε δικαίωμα έναρξης εργασιών της αποχέτευσης του εσωτερικού δικτύου. Ελπίζουμε ότι αν τελειώσουν οι μελέτες μέχρι τέλος του χρόνου να το καταφέρουμε. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι αυτό θα είναι σημαντικό για όλους μας.
Να υποθέσουμε ότι η επίλυση του προβλήματος της αποχέτευσης αποτελεί και προσωπικό στοίχημα αναφορικά με τη συνέχιση της θητείας σας και την επόμενη τετραετία;
Χωρίς αμφιβολία. Να ξεκαθαρίσω αρχικά ότι θα είμαι εκ νέου υποψήφιος στις επόμενες εκλογές για ένα και μόνο λόγο: Θεωρώ ότι υπάρχει έργο το οποίο πρέπει να ολοκληρωθεί. Και είναι σημαντικό. Επαναλαμβάνω ότι η τελική διευθέτηση του θέματος της αποχέτευσης, αποτελεί προσωπικό μου στοίχημα. Και μάλιστα θα κάνω ό,τι είναι δυνατόν. Θα μετέλθω ακόμα και ακραίες μορφές διεκδίκησης. Θα στήσουμε αντίσκηνο μπροστά από το υπουργείο…
Θα φτάσετε σε αυτό το σημείο;
Αν χρειαστεί, ναι. Και αυτό,γιατί δε μπορώ να διανοηθώ ότι μπορεί να υπάρχει έστω και ένας οικισμός μίας σύγχρονης πολιτείας το 2009, που να μην υπάρχουν οι έστω βασικές υποδομές για την προστασία της δημόσιας υγείας. Και όλοι συναρμόδιοι θεσμικοί φορείς παραδέχονται ότι είμαστε στο «και 5». Θα βγούμε στους δρόμους πλέον. Πρέπει να το καταλάβουν όλοι. Δεν το αντέχουμε άλλο. Δεν αντέχεται άλλο. Και είναι κρίμα γιατί αυτή τη στιγμή υπάρχουν 240 εκατ. ευρώ στην περιφέρεια και άλλα 380 στο ΥΠΕΧΩΔΕ και δε μπορεί κανείς να τα διαθέσει για έργα. Εμείς ζητάμε μόλις 40 εκατομμύρια από το σύνολο αυτό, για όλη την περιοχή. Είναι η τελευταία μας ευκαιρία.
Η πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη παραχωρήθηκε στον Κωστή Σμέρο και θα την διαβάσετε ολόκληρη στον σύνδεσμο που ακολουθεί,
ΠΗΓΗ : ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΔΗΜΟΤΗΣ - 24/9/2009
Αποτελούσε το χρόνιο αίτημα κατοίκων, φορέων, πολιτών, περιβαλλοντικών οργανώσεων και κοινωνικών αγώνων. Όταν ακούμε τη λέξη πρόβλημα για την περιοχή μας σχεδόν αυτόματα και αυθόρμητα το πρώτο που προκύπτει είναι η αντιμετώπιση του αποχετευτικού προβλήματος.
Το 80% των κατοίκων το είχε θέσει στην πρώτη θέση των ζητημάτων που έπρεπε άμεσα να ρυθμιστούν. Πλέον, οι κάτοικοι της Παιανίας μετά από χρόνια διεκδικήσεων μπορούν να ελπίζουν σε μία καλύτερη ποιότητα ζωής. Μετά από χρόνια αιτήματα και μεγάλη προσπάθεια από ομάδες πολιτών αλλά και τη δημοτική αρχή εγκρίθηκε η μελέτη περιβαλλοντικών όρων για τα «Έργα αποχέτευσης ακαθάρτων υδάτων κεντρικού τμήματος Ανατολικής Αττικής».
Παράλληλα, εγκρίθηκε με ανάλογη πράξη κοινής υπουργικής απόφασης και η μελέτη που αφορά στα όμβρια ύδατα. Η Παιανία, που ούτως ή άλλως παραμένει πρωτοπόρος σε ζητήματα σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος πλέον αποκτά υποδομές που θεωρούνται εκ των ων ουκ άνευ για μία σύγχρονη πόλη του 2010.
Με τη συγκεκριμένη απόφαση στην ουσία μπαίνουν οι βάσεις για την υλοποίηση ενός μακρόπνοου έργου που θα αφορά στην κατασκευή Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων (ΚΕΛ) Παιανίας Κορωπίου στα νοτιοανατολικά όρια του διεθνούς αεροδρομίου Αθηνών.
Το συγκεκριμένο έργο θα οδηγεί τα λύματα στην ε γκατάσταση μέσα από κεντρικούς αποχετευτικούς αγωγούς Παιανίας και Κορωπίου, συνολικού μήκος πλέον των 11 χλμ, οι οποίοι θα συνδέονται με τους κεντρικούς αποχετευτικούς αγωγούς των περιοχών που είναι ενταγμένοι στο έργο. Το ΚΕΛ Μαρκοπούλου ήδη υπάρχει όποτε θα ενωθεί μέσα από τους αγωγούς με το δίκτυο στο οποίο θα συνδέεται και το ΚΕΛ Παιανίας Κορωπίου.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι το έργο θα ωφελήσει εκτός της Παιανίας τους δήμους και κοινότητες Κορωπίου(Κρωπίας), Σπάτων, Γλυκών Νερών, Γέρακα, Μαρκοπούλου, Καλυβίων Θορικού και Κουβαρά.
Παρά την εμφανή ικανοποίηση τους οι υπηρεσιακοί αρμόδιοι, αλλά και πολιτικοί παράγοντες της δημοτικής αρχής της πόλης δε διστάζουν να παρατηρήσουν τη μεγάλη γραφειοκρατική διαδικασία που χρειάστηκε να ξεπεραστεί για να προσεγγίσουν το αποτέλεσμα αυτό. Και τούτο δεν προκαλεί καμία περιέργεια αφού πρόκειται για μία απόφαση που υπεγράφη από οχτώ υπουργεία.
Τα στάδια πλέον που απαιτούνται για να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου είναι η οριστική μελέτη, που αναμένεται να ξεκινήσει εκτός απροόπτου μετά τις εκλογές και η δημοπράτηση.
Όπως, όμως, λένε αυτοί που γνωρίζουν το ελληνικό δημόσιο και τους ρυθμούς του «το δύσκολο κομμάτι πέρασε. Αφού εγκρίθηκε η μελέτη περιβαλλοντικών όρων πλέον το χρονοδιάγραμμα θα κινείται χωρίς μεγάλες καθυστερήσεις». Υπάρχει και η αισιοδοξία της γρήγορης επίλυσης των διαφορών που ανακύπτουν αφού σύμφωνα με πληροφορίες και η εξέλιξη του θέματος της εκβολής των λυμάτων στη Χαμολιά κρίνεται ως «ικανοποιητική».

«Στόχος ζωής»

Απόλυτα ικανοποιημένος αλλά και δικαιωμένος εμφανίζεται ο δήμαρχος Παιανίας Δημήτρης Δάβαρης. Ο ίδιος και οι συνεργάτες του έχουν αναγάγει την προστασία του περιβάλλοντος και τη βελτίωση των όρων ζωής των δημοτών της πόλης σε μείζον ζήτημα χάραξης της πολιτικής τους. Οι προσπάθειες όπως και ο ίδιος λέει που καταβλήθηκαν από τη δημοτική αρχή «ήταν επίπονες και επίμονες, αλλά η τελική έκβαση της υπόθεσης μας δικαιώνει όλους στο έπακρο».
Σε συνομιλία μας με τον ίδιο δηλώνει «Είχαμε δηλώσει και είχα δεσμευτεί προσωπικά ότι θα μετέλθω κάθε μορφής αγώνα προκειμένου μέχρι τέλους της θητείας μου να ξεκινήσουν τα έργα της αποχέτευσης στην πόλη.
Και πλέον δικαιωνόμαστε πλήρως. Όλες οι Κασσάνδρες που αμφισβητούσαν τις προσπάθειες μας διαψεύστηκαν».
Παράλληλα, μιλώντας για την αξία του έργου ο κ. Δάβαρης αναφέρει «Επιτέλους, ένα μεγάλο έργο πνοής και πρωταρχικής σημασίας για την πόλη μας.
Ο κάθε κάτοικος της Παιανίας είχε συμπεριλάβει την επίλυση του αποχετευτικού στα κορυφαία ζητήματα που έπρεπε να ρυθμιστούν. Και αυτό είναι λογικό αφού η κακή κατάσταση που επικρατεί μέχρι σήμερα στον τομέα αυτό έχει άμεσο αντίκτυπο στη δημόσια υγεία και επιβαρύνει το περιβάλλον της περιοχής.
Το αποχετευτικό που αφορά στις περιοχές της Παιανίας, Κορωπίου και τμήματος Μαρκοπούλου είναι στην πιο ώριμη καμπή του για να διευθετηθεί».
Στην κατάληξη της δήλωσης του εμφανώς ευχαριστημένος τονίζει ότι «Σύντομα, ελπίζουμε ότι θα τελειώσουμε με τις μελέτες και θα προκηρυχτεί διαγωνισμός για την κατασκευή του έργου. Ένα όνειρο δεκαετιών θα γίνει πραγματικότητα».
ΠΗΓΗ : ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΔΗΜΟΤΗΣ - 24/09/09 -Ρεπορτάζ : ΚΩΣΤΗΣ ΣΜΕΡΟΣ